joi, 10 aprilie 2008

Maybe not:)

Nu stiu cati dintre voi cunosc sigla firmei de milioane de dolari P&G (numele il stiti cu siguranta). Pana acum cateva ore, recunosc, nici eu nu o stiam si nici nu manifestam vreun interes deosebit pentru a o cunoaste. Concluzia este ca ea arata cam asa:
Iar la prima vedere nu ofera niciun indiciu care sa justifice de ce vorbesc eu acum despre ea. De fapt, nu despre ea vreau sa vorbesc, ci despre unul din rarele cazuri in care publicitatea si-a atins limitele.
V-ati intrebat vreodata de ce aceasta sigla nu apare pe produsele companiei si are un nivel de "awareness" destul de scazut? Iar la aceasta intrebare, cititorii de Trout se vor grabi sa raspunda ca e un brand umbrela si ca ar afecta pozitionarea brandului-produs in mintea publicului-tinta (iar concentrarea e cheia succesului...etc. etc.). Right?
Well...wrong. Explicatia este mai simpla si isi are radacinile intr-una dintre legendele urbane care au influentat mentalul colectiv de acum cateva decenii. Mai exact, aceasta sigla s-a aflat in mijlocul unui mare scandal in care era acuzata ca promova simbolurile satanei (nu glumesc:) ):

Ideea este ca dupa 4 ani in care reprezentantii companiei din SUA au incercat aproape toate metodele de a contracara zvonurile absurde de a sponsoriza o grupare obscura, au fost nevoiti sa se admita depasiti de situatie. S-au luat masuri ce tin de tehnici de publicitate, PR, contactarea liderilor principalelor organizatii religioase, infiintarea unei linii telefonice gratuite, intentarea unor procese pentru discreditare si lista nu se opreste aici. In 1985, compania a fost nevoita sa intrerupa traditia existenta din 1882 de a afisa sigla pe produse, aceasta fiind folosita numai la sediul societatii din Cincinnati si in antetul scrisorilor. Si culmea este ca zvonurile au fost infirmate cu dovezi concrete...totusi, ani mai tarziu, sigla insasi a fost modificata (intr-o mica masura).

Un comentariu:

Adelaida spunea...

chiar nu auzisem nimic legat de asta! foarte interesant!

Fotografia mea
„Wait, I don't wanna kill you. I'm just trying to see your bubble!” „Ok, maybe just a little peek.”