joi, 26 martie 2009

Voluntariatul ca o femeie usoara

Orice campanie de voluntariat atrage si paraziti care vor sa si-o treaca in palmares. Cu cat vizibilitatea media e mai mare, cu atat si "greutatea" publica a acestor personalitati e mai evidenta. Fenomenul a devenit atat de firesc, incat am ajuns sa judecam campania in sine dupa numarul si importanta unei maini de oameni ce au statut de "persoana publica/ete ca m-am vazut si vedeta!"
L-am vazut pe X-ulescu ca planta copaci la TV, data viitoare ma duc si eu, cine stie...macar pot sa ma laud dupa, ca am fost acolo cu X, care, de fapt, nici nu e asa frumos ca la TV. Si uite asa creste spiritul civic si gradul de implicare sociala a romanilor
Cum insa o mana se spala pe alta...si vanatorii aflati vesnic in campanie de imagine profita de listele deja profesioniste de "ajutoare" pe care le-au oferit - cum indrazniti sa sugerati altceva - total dezinteresati. Cum ar veni...desi am ajuns presedintele Senatului, nu am uitat de unde am plecat!
Din afara, roata pare ca se invarte si toata lumea are de castigat de pe urma acestei situatii. Numai ca, la fata locului, dincolo de ceea ce se vede la televizor, mai sunt acei cativa voluntari sinceri, care cred in ceea ce fac si nu asteapta vreo recompensa pentru ca o fac; acestora, spectacolul mediatic le provoaca mai degraba un usor dezgust, care pe termen lung le va insufla reticenta in a mai participa la astfel de campanii. Sa-i vad atunci pe acesti fanfaroni, cand o sa se vada nevoiti sa si munceasca, nu doar sa se fotografieze la locul faptei cum planteaza mandri un singur copac intr-o groapa deja sapata si apoi sa vorbeasca o ora intreaga despre ce cred ei legat de voluntariat. Oricum, sunt redundanti, ca deja am aflat.

Niciun comentariu:

Fotografia mea
„Wait, I don't wanna kill you. I'm just trying to see your bubble!” „Ok, maybe just a little peek.”